آخرین اخبار
کد مطلب: 125259
حاشيه هاي ادامه دار سهام عدالت؛
رئيس سازمان خصوصي‌سازي: مشمولين مابقي سهام خود را نپردازند، دولت مالک آن مي‌شود
تاریخ انتشار : 1396/07/13 10:34:54
نمایش : 2558
رئيس سازمان خصوصي‌سازي گفت: اگر مشمولين مبلغ مابقي سهام خود را نپردازند، سهام آنها پس از اتمام مهلت مقرر به مالکيت دولت خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛‌به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛پوري حسيني رئيس سازمان خصوصي سازي در برنامه چوب خط شبکه افق با در مورد آخرين وضعيت پرداخت سهام عدالت گفت: از اول مرداد تا پايان اسفندماه شرکت‌هاي سرمايه پذير موظف به پرداخت سودهاي مربوط به سهام عدالت به سازمان خصوصي سازي بوده و سازمان خصوصي سازي موظف به پرداخت آن به سهام داران مي باشد.

پورحسيني  با بيان اينکه از اول مردادماه سازمان خصوصي‌سازي آمادگي دريافت سود سهام و پرداخت آن به مشمولين را داشته است گفت: اگر اول مردادماه همه سود به سازمان خصوصي سازي واريز مي‌شد سازمان خصوصي سازي قادر به پرداخت به موقع آن بود.

وي با بيان اينکه تا کنون تنها 500 ميليارد تومان به حساب سازمان خصوصي سازي براي پرداخت سهام عدالت  واريز شده است گفت:  شرکت ها 5 ماه ديگر فرصت قانوني براي پرداخت دارند.

رئيس سازمان خصوصي سازي با بيان اينکه 47 ميليون سهام گيرنده دهک بندي شده اند و پرداخت ها با توجه به واريزهاي صورت گرفته به صورت هدفمند بر اساس اولويت به سهام گيرندگان داده مي شود گفت: پرداخت ها از دهک هاي پايين شروع مي شود.

پورحسيني با بيان اينکه  از ابتدا نيز قرار بود  شروع پرداختها از اواخر شهريورماه باشد، نه اينکه ما در آن تاريخ تمام سود سهام را به همگي پرداخت کنيم گفت: پرداختها ممکن است تا پايان فروردين سال 97 طول بکشد.

وي با بيان اينکه سود کنوني سهام عدالت بين 13 تا 15 بوده است و براي سال مالي آتي ممکن است اين مقدار افزايش يافته و يا کاهش يابد گفت: اگر مشمولين مابقي سهام خود تا يک ميليون تومان را نپردازند، تنها به اندازه همان ميزان کنوني سهام خود سود دريافت مي کنند و باقي سهام پس از اتمام مهلت مقرر (پايان مهرماه) به مالکيت دولت خواهد رسيد.

رئيس سازمان خصوصي سازي با بيان اينکه اگر يکي از مشمولين فوت کرده باشد حق سود سهام وي با وراث خواهد بود گفت: وراث حتما بايستي گواهي حصر وراثت داده باشند و پس از اعلام سازمان خصوصي سازي مدارک را تحويل اين سازمان داده تا سود متوفي را در اختيارشان قرار دهيم.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس